Posledné slová pilotov JAK-42D: Čo robíš? Ku**a. Andrej!!!

Posledné slová pilotov JAK-42D: Čo robíš? Ku**a. Andrej!!!

Vedeli, že je zle. Aspoň podľa záznamu z čiernej skrinky, ktorý uverejnil ruský denník Komsomoľskaja Pravda. Reč je o pilotoch lietadla JAK-42D, na ktorého palube zahynuli hokejisti Lokomotivu Jaroslavľ. Vrátane kapitána slovenskej reprezentácie Pavla Demitru.

Podľa najnovších informácií, na runwayi letiska v Jaroslavli, našli experti zatiaľ nevysvetlené stopy po brzdení. Ruským médiám sa podarilo získať prepis rozhovorov medzi kapitánmi a technikmi z lietadla smrti, na palube ktorého zomreli hokejisti ruského tímu Jaroslavľ. Posledné slovo druhého pilota bolo Andrej!

Prepis záznamu čiernej skrinky

Kapitán lietadla: Štartujeme, hranica 190. Tri, štyri, päť, nominálna hodnota.
Palubný inžinier: Nominálna hodnota. Rýchlosť ide hore. Hodnoty ok. 130, 150, 170, 190, 210.
Kapitán lietadla: Vzlet
Palubný inžinier: 220, 230.
Druhý pilot: Asi stabilizátor.
Kapitán lietadla: Vzletový... vzletový.. Stabilizátor
Druhý pilot: Čo robíš?
Kapitán lietadla: Vzletový.
Palubný inžinier: Vzletový.
Kapitán lietadla: Kur*a!!!
Druhý pilot: Andrej! (zrejme pilot Andrej Solomencev - pozn. red.)

*zdroj Komsomoľskaja Pravda

Laikovi na prvý pohľad nič nehovoriace čísla či výrazy vysvetlili pilot Anatolij Knyšov.

190 - hovorí o rýchlosti. Ide o tzv. konečný bod, kedy sa musí posádka
rozhodnúť či vzlietne.

tri, štyri, päť - kapitán lietadla odpočítava sekundy, kedy motory dosiahnu nominálny režim, teda plný bežný výkon.

210 - mala byť rýchlosť, pri ktorej sa malo lietadlo odtrhnúť od zeme. 220 a 230 už mala byť rýchlosť, pri ktorej lietadlo muselo vzlietnuť. V tejto fáze letu mal kapitán zatiahnuť riadidlá k sebe. Podľa dostupného prepisu tak buď neurobil, alebo sa riadidlá pritiahnuť nedali.

Lietadlo sa nevedelo odlepiť od zeme

Lietadlo Jak-42D, v ktorom zomreli hokejisti Lokomotivu Jaroslavľ malo problémy pri odlete a nemohlo vzlietnuť. Uviedli to vyšetrovatelia Medzištátneho leteckého výboru (MAK) s tým, že zisťujú, čo lietadlo brzdilo.   "Študujeme všetky možné okolnosti, ktoré mohli spôsobiť, že pri odlete pôsobila dodatočná brzdiaca sila a lietadlo sa včas nevznieslo z odletovej dráhy," uviedol MAK.   

Podľa expertov lietadlo s hokejistami prešlo približne o 400 m bezpečnú odletovú zónu a potom sa nemohlo vzniesť do výšky viac ako päť alebo šesť metrov a pohybovalo sa rýchlosťou maximálne 230 km/h. Po chvíli sa rozkolísaný stroj prudko sklonil na ľavú stranu a zrútil sa na zem.

Špekulácie o odbrzdení

Už skôr sa objavili špekulácie, že lietadlo spadlo, pretože ho piloti zabudli odbrzdiť. Túto verziu však vyvrátili a MAK hľadá ďalej príčiny tragédie. Lietadlo havarovalo 7. septembra, hráči Lokomotivu cestovali na zápas do bieloruského Minska. Tragédia si vyžiadala 44 životov. Nešťastie prežil iba člen posádky Alexander Sizov, ktorý leží na jednotke intenzívnej starostlivosti na jednej z moskovských kliník.

Zdroj: ahaonline.cz

Zdroj: noviny.sk/Komsomoľskaja Pravda

Ďakujeme za vaše názory

Mohlo by vás zaujímať

TV Program

10:35 Súdna sieň
12:00 NOVINY O 12:00
12:20 TOP STAR
10:50 MacGyver
12:05 Prvé oddelenie
12:35 Prvé oddelenie
11:25 JAG I.
13:30 Ochranca IV.
15:30 C.S.I. CYBER: Vraždy cez internet II.
11:05 Fix a Foxi
11:35 Príbehy dvoch myší
12:00 Albert spoznáva svet
11:05 WikiLeaks
13:20 Dokonalé štěstí
14:55 Družička v utajení