V Turecku pokus Webbera o hetrik
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
F1: VC Turecka
Rakúsky tím Dietricha Mateschitza má vďaka výbornej práci svojho technického riaditeľa Adriana Neweyho k dispozícii najrýchlejší monopost štartového poľa. Zatiaľ čo v prvých štyroch pretekoch tohtoročného seriálu mali s výnimkou VC Malajzie striedavo obaja jazdci problémy so spoľahlivosťou, po návrate kolotoča MS do Európy ich už nič nemôže zastaviť. V Španielsku aj Monaku sa Vettel s Webberom usmievali zo stupňov víťazov. Čo však málokto očakával, sú výkony Austrálčana Marka Webbera, ktorý je v takej forme, že v oboch ostatných pretekoch nenašiel premožiteľa ani v kvalifikácii, ani v samotných pretekoch. Tridsaťtriročný Austrálčan sa tak prvýkrát v živote prebojoval na čelo priebežného poradia majstrovstiev sveta. Jeho tímový kolega, 22-ročný Nemec Sebastian Vettel považovaný za korunného princa formuly 1, má po šiestich pretekoch rovnaký počet bodov ako Webber a na brehu Bosporskej úžiny by mal byť práve on najväčšou prekážkou na ceste k víťaznému hetriku kolegu.
"Vyhral som dva preteky za sebou a už sa ma všetci pýtajú, kde budem jazdiť o rok. Nestarám sa o to. Myslím len na nasledujúcu Veľkú cenu v Turecku a to ostatné sa potom nejako vyrieši. Stále sú v hre stovky bodov, takže sa sústredím na svoju prácu, aby som ich ukoristil čo najviac," krotil prehnané očakávania vedúci muž MS 2010 Webber a so zadosťučinením dodal: "Viete, pred dvoma mesiacmi všetci rozprávali len o tíme snov v McLarene a o tom, čo dokáže po návrate Michael Schumacher. No veľmi dobre viem, že náš šport je o náhlych zmenách. Takže ani terajšími úspechmi sa nenechám unášať."
Pred rokom sa obaja jazdci Red Bullu v Turecku vošli na stupne víťazov, no ani druhý Webber, ani tretí Vettel nemali nárok na suveréna prvej polovice MS 2009 Jensona Buttona na neporaziteľnom Brawne GP. V tomto roku to však Buttonovi na McLarene ide len na vode, keď zvíťazil v dvoch upršaných veľkých cenách v Austrálii a Číne. V Istanbule meteorológovia predpovedajú na víkend slnečné a teplé počasie. To však Buttonovi nevadí. "Rád jazdím na tomto okruhu. Najmä ôsma zákruta je výnimočná. Pokladám ju za najlepšiu v celom seriáli. Je to najlepšie navrhnutý okruh, aký poznám. V rovnováhe sú rovinky, zákruty aj ich polomer a najmä je tu dosť možností na predbiehanie. Pripravili sme pre tunajšie preteky niekoľko nových úprav na našich autách, takže máme šancu dobre obstáť," skonštatoval obhajca majstrovského titulu a aktuálne štvrtý jazdec priebežného poradia MS Button.
Felipe Massa nemá v sezóne 2010 ani formu, ani auto, aby mohol pomýšľať na zopakovanie troch úspechov v Turecku z rokov 2006 až 2008. No spolu s tímovým kolegom Fernandom Alonsom bude mať špeciálnu motiváciu navyše. Na tím Ferrari čaká v nedeľu jubilejná 800. veľká cena. "Tento okruh jednoducho milujem. Mám naň fantastické spomienky. Zvíťazil som tu v troch z piatich pretekov, pričom môj prvý triumf v roku 2006 bol mojím premiérovým víťazstvom vo formule 1. Pamätám si každý detail: od prvého tréningu, cez kvalifikáciu, preteky aj ich záver," zaspomínal si Massa a k nedeľňajším pretekom dodal: "Myslím si, že máme celkom dobré auto. Ak nebudeme mať problémy s pneumatikami, mohli by sme jubileum osláviť víťazstvom."
Okruh pri Bospore vyžaduje množstvo rozdielnych nastavení, na trati sa striedajú rýchle a veľmi pomalé zákruty. Trať v Istanbul Parku je jedna z najrýchlejších v seriáli F1, pretekári na nej dosahujú maximálnu rýchlosť 310 km/h. Rýchla ôsma zákruta patrí spolu s Eau Rouge v Spa a 130R v Suzuke medzi pilotmi k najobľúbenejším v celom seriáli MS. Okruh má 14 zákrut. Nechýbajú mu veľké výjazdové zóny, vďaka čomu ide o jednu z najbezpečnejších tratí šampionátu.
Nedeľňajšie preteky sa začínajú o 15.00 h miestneho času (14.00 h SELČ)