F1: Na VC Bahrajnu smola Vettela a double Ferrari
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
M.Schumacher skončil 6.
Dvadsaťosemročný druhý jazdec tímu Ferrari využil technické problémy Nemca Sebastiana Vettela, ktorý po triumfe v sobotňajšej kvalifikácii kraľoval štartovému poľu aj väčšiu časť hlavných pretekov, ale viedol iba do 34. kola. V ňom ho okrem Alonsa predbehol aj druhý monopost Ferrari s brazílskym pilotom Felipem Massom a toto poradie zostalo až do cieľa nezmenené. Ferrari tak zaknihovalo cenný double, ktorý naposledy dosiahlo na VC Brazílie v roku 2008, a je hojivou náplasťou na ešte stále čerstvé rany zo zbabranej minulej sezóny.
Alonso, ktorý je dvojnásobným svetovým šampiónom, si po triumfe na VC Bahrajnu v Sachire pripísal do hodnotenia vďaka veľkorysejšiemu systému 25 bodov. Osemnásť ich za 2. miesto získal jeho kolega Massa, tretí finišoval v 49-kolových pretekoch Brit Lewis Hamilton na McLarene-Mercedes. Okrem pódiových hrdinov však vyhľadávali televízne kamery, aparáty fotografov i pohľady fanúšikov najmä osobu Michaela Schumachera, legendárneho 7-násobného svetového šampióna, ktorý sa so zaslúženou pompéznosťou vrátil do súťažného kolotoča efjednotky po trojročnej prestávke. "Schumi" aj v pokročilom pretekárskom veku (41 rokov) potvrdil, že do starého železa nepatrí a na trati ukázal viaceré záblesky svojho jazdeckého kumštu. Po pretekoch platilo tvrdenie, že M. Schumacher sa vrátil vo veľkom štýle - s monopostom Mercedes GP obsadil 6. priečku a v novej sezóne smelo môže miešať karty na vrchných poschodiach klasifikácie. Svedčí o tom aj fakt, že až za ním sa umiestnil úradujúci majster sveta Jenson Button.
Sezónu 2010 budú sprevádzať zásadné zmeny pravidiel a prvú ostrú skúšku z nich skladali piloti už v Bahrajne. Zákaz tankovania, krátke zastávky v boxoch určené len na výmenu opotrebovaných pneumatík, rozšírené štartové pole na tucet tímov - s tým všetkým sa najlepšie vyrovnal Alonso, hoci sprvoti to vyzeralo na triumf mladého Nemca Vettela. Ten urobil rázny krok v ústrety víťazstvu, keď elegantne zvládol poštartové manévre a udržal si pozíciu lídra. Za ním bolo husto, na 2. miesto sa po chvíli pretlačil Alonso, ktorý ešte v prvom kole v prudkej zatáčke ukážkovo obehol svojho červeného kolegu Massu. Polepšil si aj M. Schumacher, konkrétne o jedno miesto a jazdil spokojne šiesty.
Ťažké monoposty s plnými nádržami však vo všeobecnosti nemohli rozvinúť svoje noblesné predbiehacie šachy a dokonca niektorí jazdci z chvosta štartového poľa túto ťarchu vôbec nezvládli, keď sa pre nich preteky skončili, napr. nováčikovia Chandhok a di Grassi. Poradie vpredu sa ustálilo, kozmeticky ho premiešali akurát krátke dvoj-trojsekundové zastávky v boxoch. Počas jednej z nich prišlo k výmene miest medzi dovtedy štvrtým Rosbergom a za ním dobiedzajúcim Hamiltonom, keď technici Nemcovho tímu si nedali príliš načas a ich jazdec prišiel o strategické miesto za dvojicou monopostov Scuderie Ferrari. V 17. kole sa išiel prezuť aj Vettel, ktorý návštevu mechanikov prežil bez ujmy a s viac ako trojsekundovým náskokom mal čoraz viac našliapnuté k triumfu.
Situácia sa však otočila o 180 stupňov v 34. kole, keď dovtedajší líder zahlásil do vysielačky, že má technické problémy s monopostom a evidentne spomalil. Predzvesťou "katastrofy" bolo aj rapídne priblíženie sa Alonsa a krátko po Španielovi "trhol" Vettela aj Massa. Neskôr sa ukázalo, že za Vettelovým ústupom z vedúcej pozície bola porucha výfuku, po ktorej Nemec nemal šancu udržať kontakt s "červenými" a prepadal sa nižšie, neskôr sa pred neho dostal aj štvrtý Hamilton a pripravil ho o slávnostné defilé na pódiu. Napokon však bojovník-smoliar Vettel mohol byť rád aj za 4. miesto.