F1 s novým bodovacím systémom
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: tasr
Od roku 2011 bez dvojitých difúzorov
Podľa nového bodovania dostane víťaz pretekov 25 bodov, druhý bude mať 18 a tretí 15 bodov. Ďalšie miesta dostanú 12, 10, 8, 6, 4, 2 a 1 bod. Oproti decembrovému návrhu tak nastali kozmetické úpravy pri bodovaní druhého, štvrtého a siedmeho a ôsmeho miesta. Komisia F1 tiež oznámila nové regule v technických otázkach. Jazdci si budú musieť pri štarte pretekov ponechať tie pneumatiky, na ktorých jazdili počas poslednej fázy (poslednej tretiny) predošlej kvalifikácie. Okrem toho prešiel zmenou počet pneumatík do suchého počasia. "Počet pneumatík na tím sa znížil zo 14 na 11," spresnila FIA. "Okrem toho, aby sme povzbudili tímy k piatkovým tréningom, jedna sada sa bude musieť vrátiť pred druhým tréningom a dve sady pred tretím tréningom," dodala v stanovisku FIA.
Komisia sa tiež dohodla na zákaze dvojitých difúzorov, ktoré boli vlani predmetom kontroverzií. Povolená výška difúzora sa navyše znížila zo 175 milimetrov na 125. Takzvaným "double-deckerom", ktoré auto lepšie držali na trati vďaka plynulému prechodu vzduchu pod monopostom a ktoré vlani používali tímy Brawn GP, Toyota a Williams, tak bude od budúcej sezóny koniec. V blížiacej sa sezóne, ktorá odštartuje 14. marca Veľkou cenou Bahrajnu, sa však pozorovatelia obávajú nového sporu ohľadom difúzorov.