Mosleyho na poste prezidenta FIA mení Jean Todt
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: tasr
Novým prezidentom Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) sa v piatok stal bývalý šéf stajne Ferrari v F1 Jean Todt z Francúzska.
Mosley na čele organizácie pôsobil dlhých 16 rokov, do prezidentského kresla sa usadil v roku 1996. Nový muž na poste bude riadiť FIA nasledujúce štyri roky, po ktorých sa bude môcť opäť uchádzať o znovuzvolenie. O verdikte malo rozhodnúť hlasovanie 211 členov FIA, vrátane zástupcov národných automobilových federácií. Podľa oficiálneho stanoviska FIA napokon hlasovalo 196 členov, pre Todta bolo 135 hlasov a Vatanen dostal 49 hlasov pri 12 absenciách.
Šesťdesiattriročný Todt, ktorý bol pred voľbou favoritom, je bývalý hlavný konštruktér tímu Ferrari v seriáli Formuly 1, ktorý stál za piatimi titulmi majstra sveta Michaela Schumachera. Od konca roku 2006 pôsobil ako výkonný riaditeľ talianskej stajne, na svoju funkciu však v marci 2008 rezignoval a po ročnom fungovaní v inej pozícii v rámci spoločnosti Ferrari definitívne opustil. Todt bude mať podporu stále vplyvného - hoci škandálmi ovenčeného - Mosleyho, ktorý sedel v kresle prezidenta 16 rokov. Za Todtom okrem toho stoja aj šéf F1 Bernie Eccelstone a sedemnásobný majster sveta Michael Schumacher, ktorý pod Todtovým vedením jazdil za Ferrari.
Vatanen je bývalý automobilový pretekár, ktorý sa po skončení kariéry vydal na politickú dráhu a desať rokov pôsobil na pôde Európskeho parlamentu. Päťdesiatsedemročný Vatanen je štvornásobným víťazom Rely Paríž - Dakar a v roku 1981 sa tešil z celkového prvenstva v seriáli majstrovstiev sveta v rely. Fín, ktorého podporoval Mosleyho a Eccelstoneov kritik a niekdajší trojnásobný majster sveta v F1 Jackie Stewart, mal v agende zavedenie etického kódexu vo FIA. Fín ním chcel očistiť od škandálov najmä F1, ktorá tento rok čelila vážnym problémom od hrozby rozdelenia až po "singapurský škandál" zahŕňajúci stajňu Renault.