Zatiahnuté, dažďové prehánky
15°
Bratislava
Ivan
8.7.2025
Button víťazom nedojazdenej VC Malajzie v monzúnovom daždi
Zdielať na
Vladimír Ambrozek
Vladimír Ambrozek
Motorizmus

Button víťazom nedojazdenej VC Malajzie v monzúnovom daždi

Organizátori pre hustý monzúnový dážď preteky zastavili

Organizátori totiž pre hustý monzúnový dážď preteky zastavili a keďže sa počasie neumúdrilo a navyše sa pre šero zhoršila aj viditeľnosť na trati, znova už neodštartovali. V platnosti tak zostalo poradie pred odstávkou s tým, že jazdcom na 1.-8. mieste pridelili len polovicu bodov vzhľadom na to, že nebolo odkrúžených 75 percent kôl. Button namiesto desiatich dostal päť, druhý Nemec Timo Glock na Toyote štyri, tretí bol pred zastavením pretekov jeho krajan Nick Heidfeld (BMW Sauber), ktorý si príde na 3 body do klasifikácie.

V Sepangu sa začalo zostra - v kontraste s minulotýždňovým pokojným štartom v Austrálii. Veci sa začali diať bezprostredne po štarte, keď Rosberg využil opatrný odpich Buttona a zosadil ho z vedúcej pozície. Brit si pole position po kvalifikácii dlho neužil. Krátko po Rosbergovi ho predbehol aj Trulli a napokon mohol byť rád, že sa pred nažhaveným Alonsom zaradil na 3. miesto. Rušné okamihy ponúkal Sepang nielen vpredu štartového poľa. Jazdecká chyba znamenala koniec bodovým nádejám Kovalainena a v treťom kole ho do paddoku nasledoval Kubica, ktorý doplatil na problémy s monopostom. Technici perfektne vyladili vozidlá trojici jazdcov na čele, o čom svedčil ich zvyšujúci sa náskok pred štvrtým Barrichellom.

Prvé kolo návštev v boxoch využili len Räikkönen, Button a Barrichello na prezutie pneumatík a nasadili si "mokrú" súpravu, keďže zatiahnutá obloha veštila príchod dažďa. V 22. kole vskutku začalo pršať, neskôr brutálne liať a tak sa začali do boxov trúsiť všetci okrem tria, ktoré prezieravo prezulo už skôr. Výborná stratégia priniesla Buttonovi úspech, keď sa prepracoval na vedúcu priečku. Náročné podmienky, keď monoposty na trati doslova plávali, priniesli so sebou masívne a u kompletného poľa aj opakované prezúvania gúm. V 33. kole, keď už jazdci viac hľadeli na vlastnú bezpečnosť ako na body, už bola situácia neúnosná. Safety car na trati nepomohlo, preto museli traťoví komisári vytiahnuť červené vlajky a preteky zastaviť. Čakalo sa 50 minút na zlepšenie počasia, napokon sa však body prideľovali za stojatého režimu monopostov.

Zdielať na