Polojasno
20°
Bratislava
Nina
12.7.2025
Hamilton môže oslavovať už v Šanghaji
Zdielať na

Hamilton môže oslavovať už v Šanghaji

Hamilton pole position v Belgicku

Zdroj: SITA

Seriál majstrovstiev sveta formuly 1 pokračuje Veľkou cenou Číny v Šanghaji

Podobnú šancu mal 23-ročný pilot McLarenu už vlani, ale napokon ju nevyužil a vo finále v Brazílii prepustil titul Kimimu Räikkönenovi. Pred rokom mal Hamilton pred vtedy ešte druhým Fernandom Alonsom náskok 12 bodov, v súčasnosti vedie pred Brazílčanom Felipem Massom o 5. Ak by pilot Ferrari získal v Šanghaji o šesť bodov menej ako Hamilton, Brit by sa stal definitívne majstrom sveta. V Číne bude pokračovať aj boj o Pohár konštruktérov medzi Ferrari a McLarenom, v ktorom vedú Taliani z Maranella o sedem bodov.

Čínska moderná trať skôr vyhovuje talianskej stajni, v Šanghaji sa jazdí na dlhom okruhu, zákruty sa zdolávajú v stredných rýchlostiach. Charakter okruhu je podobný ako v Silverstone, Turecku či Belgicku. Hamilton by nechcel v Šanghaji nadviazať na vlaňajšok, keď 25 kôl pred koncom vyletel do štrkovej zóny mimo trate a vypadol. "Niekedy si pozriem na YouTube obrázky z pretekov v Šanghaji a potom si hovorím, že nabudúce sa to nesmie opakovať. Z chyby som sa poučil. Podobné veci by ma mali posúvať ďalej. Po vlaňajších skúsenostiach som silnejší, tentoraz by sa už nič podobné nemalo opakovať," tvrdí Hamilton, ktorému však nevyšla ani posledná veľká cena pred týždňom na okruhu vo Fudži. "Urobil som po prvej zákrute menšiu chybu a potom ešte jednu. Stále však môžem vyhrať posledné dvoje preteky sezóny a oslavovať titul," myslí si Hamilton.

Počas víkendu v Šanghaji očakávajú aj prehánky, mokrá trať však lídrovi šampionátu prekážať nebude. Massa dostal v Japonsku po penalizácii Sebastiena Bourdaisa nečakaný darček v podobe bodu navyše, teraz bude chcieť stratu na Hamiltona ešte viac znížiť, alebo súpera aj predstihnúť. "Je vždy dôležité získať viac bodov ako váš najväčší rival. Verím, že v konečnom účtovaní môžeme byť úspešnejší. Mnohé preteky nám nevyšli podľa predstáv, dôležité však bude celkové hodnotenie. Stále zaostávam o päť bodov, posledné body z Japonska však boli veľmi dôležité a môžu byť aj rozhodujúce," tvrdí Massa, ktorý pred rokom skončil v Šanghaji tretí. Na VC Číny 2007 sa začalo jazdiť na mokrej trati, ktorá postupne vysychala. Dážď a mokrý asfalt tento rok príliš Brazílčanovi nesvedčia. "V Šanghaji je zaujímavá trať, ktorá ponúka rôzne možnosti. Vlani som išiel dobré preteky a dúfam, že tento rok budú ešte lepšie. Verím, že sa nám podarí vyjazdiť si v Šanghaji double," dodal Massa.

Teoretickú nádej na titul má ešte aj Poliak Robert Kubica na BMW Sauber, na Hamiltona má manko 12 bodov. Veľké šance sa mu však nedávajú. Prvenstvo bude v Šanghaji obhajovať Kimi Räikkönen, po víťazstvách v Singapure a Japonsku verí v ďalší dobrý výsledok Fernando Alonso. Ten sa už viackrát vyjadril, že by titul z dvojice Hamilton, Massa doprial Brazílčanovi a pokúsi sa mu v súboji aj nejako pomôcť.

Okruh pre Veľkú cenu Číny leží približne 30 kilometrov od centra Šanghaja a jeho výstavba stála 300 miliónov dolárov. Do hľadiska sa zmestí až 200 000 divákov, z toho 29 000 na hlavnú tribúnu v priestore cieľovej rovinky a boxov. Trať meria 5451 metrov a má 14 zákrut. Najdlhšia rovinka medzi 13. a 14. zákrutou je dlhá 1175 metrov a jazdci by na nej mali dosahovať maximálne rýchlosti okolo 320 km/h.Charakteristika trate:Dĺžka okruhu: 5 451 km.Dĺžka pretekov: 305 066 km (56 okruhov)Najrýchlejšie kolo v pretekoch: 2004 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari 1:32,238Víťaz 2007: Kimi Räikkönen (Fín.) FerrariPredchádzajúci víťazi VC Číny:2007 Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari2006 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari2005 Fernando Alonso (Šp.) Renault2004 Rubens Barrichello (Braz.) FerrariPoradie v hodnotení MS (po 16 z 18 pretekov): 1. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren 84, 2. Felipe Massa (Braz.) Ferrari 79, 3. Robert Kubica (Poľ.) BMW Sauber 72, 4. Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari 63, 5. Nick Heidfeld (Nem.) BMW Sauber 56, 6. Heikki Kovalainen (Fín.) McLaren 51, 7. Fernando Alonso (Šp.) Renault 48, 8. Sebastian Vettel (Nem.) Toro Rosso a Jarno Trulli (Tal.) Toyota po 30, 10. Mark Webber (Austr.) Red Bull 21, 11. Timo Glock (Nem.) Toyota 20, 12. Nelson Piquet (Braz.) Renault 18, 13. Nico Rosberg (Nem.) Williams 17, 14. Rubens Barrichello (Braz.) Honda 11, 15. Kazuki Nakadžima (Jap.) Williams 9, 16. David Coulthard (V. Brit.) Red Bull 8, 17. Sebastien Bourdais (Fr.) Toro Rosso 4, 18. Jenson Button (V. Brit.) Honda 3.Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 142, 2. McLaren-Mercedes 135, 3. BMW-Sauber 128, 4. Renault 66, 5. Toyota Racing 50, 6. Scuderia Toro Rosso 34, 7. Red Bull Racing 29, 8. Williams F1 Team 26, 9. Honda Racing F1 Team 14.