V Maďarsku sa očakáva dráma
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: SITA
Na Hungaroringu bude dôležitá už sobotňajšia kvalifikácia
Na Hungaroringu sa čakajú zaujímavé preteky. Okruh síce zmodernizovali, je však jedným z najťažších v seriáli, chýba na ňom väčší priestor na predbiehanie. Na 4381 m trati bude dôležitá už kvalifikácia, aj keď z posledných troch víťazov dvaja - Jenson Button (2006) a Kimi Räikkönen (2005) neštartovali z pole position. Ani minuloročný víťaz Lewis Hamilton nezajazdil v kvalifikácii najlepší čas, jeho vtedajší tímový kolega Fernando Alonso však musel nútene štartovať o päť priečok nižšie, ako bola jeho kvalifikačná prvá.
Na VC Maďarska by chcel Hamilton nadviazať na víťaznú šnúru z posledných dvoch veľkých cien, keď vyhral vo Veľkej Británii a Nemecku. Na Hungaroringu sa vôbec nedarí Massovi, ktorý bol v Maďarsku doteraz najlepší siedmy v rokoch 2002 a 2006. Vo Ferrari veria, že smolu z posledných pretekov si už vyčerpali a v Maďarsku opäť naskočia na víťaznú vlnu. McLaren však urobil v ostatných mesiacoch výrazný pokrok. "Situácia sa môže vždy zmeniť. Teraz je hore McLaren, potom môžeme byť my. Maďarsko už poznáme, všetci vieme, že sobotňajšia kvalifikácia bude dôležitá," hovorí Räikkönen. "Vždy chcem skončiť najvyššie a získať plný počet bodov. Inak to nebude ani v Maďarsku. Posledné dve víťazstvá boli pre nás naozaj výnimočné. Tohtoročný seriál MS je veľmi vyrovnaný, každé preteky sú dramatické. Musíme si dať pozor na chyby. Ferrari bude chcieť v Maďarsku byť silné, uvidíme," poznamenal Hamilton.
Okruh Hungaroring vyhovuje aj tímu BMW Sauber, Nick Heidfeld sa na ňom v predošlých dvoch rokoch dostal vždy na pódium. Poliak Robert Kubica má na Maďarsko príjemné spomienky, pred dvoma rokmi tu začínal v F1. "Čakám veľa fanúšikov z Poľska. Budapešť je k mojej domovine najbližšie z miest, kde sa konajú preteky F1. S Hungaroringom ma spája špeciálne puto. Je to však náročná trať," povedal Kubica. Ďalším jazdcom, ktorý má Hungaroring zafixovaný ako obľúbený okruh, je Fernando Alonso. Pilot Renaultu v Maďarsku vyhral v roku 2003 svoju prvú veľkú cenu.
VC Maďarska sa jazdila už v roku 1936 a potom pravidelne od roku 1986, keď sa ako jediné podujatie dostalo za vtedajšiu "železnú oponu" do tábora komunistických štátov. Trať svojimi pomalými zákrutami a úzkymi rovinkami pripomína skôr upravovaný mestský ako novovybudovaný okruh. Prvé preteky vyhral Brazílčan Nelson Piquet pred krajanom Ayrtonom Sennom a rovnaké poradie na prvých dvoch miestach sa zopakovalo aj nasledujúcu sezónu. V ďalších rokoch sa presadzovali favoriti - štyrikrát Michael Schumacher, trikrát Senna, dva triumfy dosiahli v Maďarsku Damon Hill, Jacques Villeneuve a Mikka Häkkinen a po jednom víťazstve zaznamenali Nigel Mansell, Belgičan Thierry Boutsen, Rubens Barrichello, Fernando Alonso, Kimmi Räikkönen a Jenson Button. Vlani sa z triumfu tešil Lewis Hamilton.
Charakteristika okruhu Hungaroring:
Dĺžka okruhu: 4,381 km
Dĺžka pretekov: 70 kôl (306,67 km)
Víťaz v roku 2007: Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren
Prehľad posledných víťazov VC Maďarska:
2007 - Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren
2006 - Jenson Button (V. Brit.) Honda
2005 - Kimmi Räikkönen (Fín.) McLaren
2004 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2003 - Fernando Alonso (Šp.) Renault
2002 - Rubens Barrichello (Braz.) Ferrari
2001 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2000 - Mikka Häkkinen (Fín.) McLaren
1999 - Mikka Häkkinen (Fín.) McLaren
1998 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
1997 - Jacques Villeneuve (Kan.) Williams
1996 - Jacques Villeneuve (Kan.) Williams
1995 - Damon Hill (V. Brit.) Williams-Renault
1994 - Michael Schumacher (Nem.) Benetton
1993 - Damon Hill (V. Brit.) Williams
Poradie MS (po 10 pretekoch): 1. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren 58 bodov, 2. Felipe Massa (Braz.) Ferrari 54, 3. Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari 51, 4. Robert Kubica (Poľ.) BMW Sauber 48, 5. Nick Heidfeld (Nem.) BMW Sauber 41, 6. Heikki Kovalainen (Fín.) McLaren 28, 7. Jarno Trulli (Tal.) Toyota 20, 8. Mark Webber (Austr.) Red Bull 18, 9. Fernando Alonso (Šp.) Renault 13, 10. Rubens Barrichello (Braz.) Honda 11, 11. Nelson Piquet jr. (Braz.) Renault 10, 12. Nico Rosberg (Nem.) Williams 8, 13. Kazuki Nakadžima (Jap.) Williams 8, 14. David Coulthard (V. Brit.) Red Bull a Sebatian Vettel (Nem.) Toro Rosso po 6, 16. Timo Glock (Nem.) Toyota 5, 16. Jenson Button (V. Brit.) Honda 3, 17. Sebastien Bourdais (Fr.) Toro Rosso 2.
Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 105, 2. BMW-Sauber 89, 3. McLaren-Mercedes 86, 4. Toyota Racing 25, 5. Red Bull Racing 24, 6. Renault 23, 7. Williams F1 Team 16, 8. Honda Racing F1 Team 14, 9. Scuderia Toro Rosso 8.