Katroš prvý pri Čínskom múre
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: SITA
Víťazstvom na Rely Transorientale Petrohrad - Peking skompletizoval svoju zbierku životných športových triumfov
"Vyhlasovanie víťazov na pódiu pri Veľkom čínskom múre malo svoje čaro. Bol to naozaj veľmi krásny zážitok. Som rád, že som si to mohol v sobotu aj patrične vychutnať. Bolo to krásne. Mám zážitok na celý život," povedal pre agentúru SITA Jaroslav Katriňák, ktorý triumfom na Rely Transorientale korunoval svoje šestnásťdňové úsilie a jazdecké umenie. Štyridsaťdvaročný Martinčan vyhral na trase medzi Petrohradom a Pekingom, ktorá podľa pôvodného itineráru mala merať 10 722 km, dovedna až šesť etáp. "Každé víťazstvo na veľkých pretekoch je predsa iné. A každý triumf má pre mňa aj inú hodnotu. Inak som vnímal okamihy, keď som sa stal majstrom sveta v motokrose, inak som prežíval úspechy na Šesťdňovej a inak v enduro. Teraz som šťastný, že sa mi podarilo vyhrať túto súťaž, lebo vďaka tomuto triumfu som skompletizoval zbierku svojich veľkých víťazstiev. Už som vyhral MS v motokrose, svetový šampionát v endure a teraz mám konečne prvenstvo aj z významného podujatia v rely. Na motorke sa už asi viac vyhrať ani nedá," konštatoval Jaroslav Katriňák, ktorý celkovo zvíťazil pred Palom Andersom Ullevalsetterom z Nórska o takmer o 26 minút.
Účastníci Rely Transorientale sa na trati z Petrohradu do Pekingu museli vyrovnať s mnohými nástrahami veľmi náročnej trate. Celkový triumf stál Katriňáka veľa fyzických i psychických síl. "Nervy nám tiekli najmä v záverečných troch etapách pri prejazde púšte Gobi, keď sme museli bojovať najmä s vysokými pieskovými dunami a vysokými teplotami vzduchu a nepríjemným vetrom," vypočítal Katriňák úskalia namáhavých čínskych etáp. "Mnohokrát počas tejto rely som si zúfalo povzdychol: ´Panebože, čo tu ja robím? Prečo radšej nesedím doma? Bolo mi to treba, takto sa lopotiť v tomto pieskovom pekle. Nemám už toho dosť?´," priznal Katriňák okamihy, keď v mysli úporne bojoval nie iba s nástrahami veľmi náročnej trate, ale aj so svojou psychikou.
"Najhoršie to bolo v desiatej etape, keď som si uvedomil, že už toho mám plné zuby a do cieľa mi chýba ešte sedem dní. Obával som sa najmä neznámeho terénu, čo nás čakal v púšti Gobi," pokračoval úspešný jazdec Slovnaft Environ Servis Moto Team-u, ktorý rozhodujúci náskok pred svojimi súpermi získal najmä v úvodných ruských etapách, kde sa jazdilo predovšetkým v ťažkom blate, cez veľké kaluže a v močarinách. "Samozrejme som rád, že už v Rusku som si urobil ten veľký náskok najmä pred Nórom Ullevalsetterom, ktorý v minulosti bol už aj štvrtý na Rely Paríž - Dakar," uviedol pre agentúru SITA Jaroslav Katriňák a pokračoval: "O ňom sa vie, že je veľmi dobrý navigátor, ktorý sa v raly dokáže veľmi rýchlo orientovať a dokáže aj veľmi rýchlo jazdiť. On bol pre mňa najväčším súperom. Je to veľmi skúsený pretekár, ktorý o úspech bojuje až úplne do konca, " upozornil Katriňák na svojho dlhoročného súpera zo seriálu MS v enduro, či z ME v motokrose. "S Ullevasetterom sa už dlhé roky veľmi dobre poznám. Dá sa povedať, že sme kamaráti a veľkí súperi. On s Kolomycynom mi najviac pomohli pri zdolávaní neuveriteľných pieskových dún počas posledných troch etáp, ktoré sa išli cez púšť Gobi. Často sme si navzájom pomáhali," zdôraznil celkový víťaz súťaže motocyklov na premiérovom ročníku Rely Transorientale Petrohrad - Peking.
Konečné výsledky - Rely Transorientale 2008:
Motocykle: 1. Jaroslav Katriňák (SR/KTM) 36:38:24 h, 2. Pal Anders Ullevalsetter (Nór./KTM) 37:04:06, 3. Alexej Kolymycyn (Rus./KTM) 38:22:44 h
Automobily: 1. Jose Luis Monterde, Jean Marie Lurquin (Fr.) Schlesser 35:35:35, 2. Nicolas Gibon, Antoine Gibon (Fr.) 39:41:24, 3. Matthias Kahle, Thomas Schünemann (Nem.) Honda 39:51:31
Kamióny: 1. Hans Stacey, Charly Gotlib, Bernard den Kinderen (Hol./Belg./Hol.) MAN 44:30:56, 2. Pep Villa, Moises Torrallard, Torres (Šp.) Mercedes 47:36:44, 3. Hans Bekx, Johan van Deven, Tony Maessen (Hol.) DAF 49:02:13