Bezpečnosť jazdcov F1. Dokonalé to nebude nikdy
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Bezpečnosť pilotov Formuly 1 je večná téma, ktorá opäť ožila počas víkendovej Veľkej ceny v belgickom Spa. Ešte pred desiatimi rokmi by Grosjean, Hamilton či Alonso podobnú nehodu nemuseli prežiť.
Piloti F1 sú chránení najmodernejšími technológiami. Ich prilby a kokpity sp vyrobené z karbónových a kevlarových materiálov, ktoré musia podľa prísnych kritérii zvládnuť aj zdrvujúce nárazy vo vysokých rýchlostiach. Tie ochránili aj Hamiltona a Grosjeana.
Uzavreté kokpity?
Alonso mal zasa šťastie, že ho letiaci monopost nezasiahol do hlavy. V efjednotke sa od nehody Felippeho Massu, keď ho trafila do prilby letiaca pružina, hovorí o možnosti uzavretých kokpitov. Otvorené kokpity totiž mnohí považujú za najväčšie bezpečnostné riziko v súčastnosti. Už viac ako rok v McLarene testujú rôzne nápady, od kokpitu v štýle stíhačky, klasickú klietku či rôzne ochranné klenby nad hlavou pilota.
Slabina monopostu
A simulátory im dávajú za pravdu . Posledná bezpečnostná slabina monopostu sa dá ľahko odstrániť. V belgickom Spa sa našťastie nič vážne nestalo, ale v efjednotke vedia, že aj šťastie si môže raz odskočiť na dovolenku.
Všetko o pochybných adopciách detí si môžete prečítať TU.
ISIFA