Prestrelka na hokejovej scéne. Reakcia Krajčiho na Lintnera

Prestrelka na hokejovej scéne. Reakcia Krajčiho na Lintnera

BRATISLAVA / Najobľúbenejší športový denník priniesol svojim čitateľom článok, v ktorom si Richard Lintner neodpustil kritiku na adresu bratislavského Slovana. Ohlasy z tábora belasých nenechali na seba dlho čakať.

Reakciu generálneho manažéra HC Slovan Bratislava Maroša Krajčiho prinášame v plnom znení a bez redakčných úprav.

Na tému značky, produktu a budúcnosti HC SLOVAN Bratislava sa majú právo a plnú legitimitu vyjadrovať jeho majitelia, akcionári, zamestnanci a niekoľko stotisíc fanúšikov, z ktorých mnohí majú s klubom celoživotný vzťah.

Nerozumiem však, odkiaľ si toto právo vzal Richard Lintner, ktorý s naším klubom nikdy nemal a nemá absolútne nič spoločné, azda okrem pravidelných žiadostí o voľné alebo zľavnené VIP-kové vstupenky, aby si mohol pozrieť vypredané zápasy Slovana v KHL. Azda práve a iba preto možno ospravedlniť spôsob, akým svojimi vyjadreniami v článku na sport.sk podceňuje fanúšikov Slovana a robí z nich doslova hlupákov. Ja však dnes nemám náladu, aby som mu tieto komentáre ospravedlnil. Naopak, rád by som ho upozornil, že:

- na údajne „nezmyselných” zápasoch Slovana v KHL v čase, keď už klub nemohol reálne pomýšľať na play-off, bolo viac divákov, ako na všetkých zápasoch Tipsportligového kola tesne pred vyvrcholením základnej časti,

- súboje s tímami KHL zo 7 rôznych krajín, ktorých podľa Lintnera fanúšikovia Slovana ani poriadne nepoznajú, priniesli Slovanu a Bratislave zvýšenie priemerných návštev približne o 3 000 divákov na zápas a hodnotu vstupeniek reálne zdvojnásobili až strojnásobili oproti cene, ktorú Slovan mohol pýtať počas pôsobenia v extralige,

- KHL je dnes špičková globálna liga aj z hľadiska marketingu a priepasť v kvalite v porovnaní so slovenskou najvyššou súťažou sa - napriek Lintnerovým nepopierateľným snahám - každým rokom zväčšuje. KHL dnes nerieši čisté siete na bránkach, dresy bez reklám a mantinely bez čmúh od pukov, ale globálny predaj TV práv, prienik na nové silné sponzorské trhy a prístup partnerov klubov na ruské a ďalšie trhy na princípe B2B

- prečo by mal fanúšik Slovana vymeniť kultúrne a tolerantné prostredie arén v Petrohrade, Moskve, Jaroslavle, Ufe, Kazani, Omsku a inde, kde hráčov po každom zápase vytlieskajú, za ziapanie lúzy na akože „derby zápasoch” na slovenských zimákoch, kde aj päť rokov po odchode Slovana z extraligy je najpopulárnejším skandovaním „HC Slovan sk....ná Bratislava”?

- pri neustálom vyplakávaní o skorom konci sezóny pre Slovan sa akosi zabúda na to, že hráči Slovana odohrali v tejto sezóne prvý reálny zápas už 20. júla, prvý súťažný zápas v sezóne dobrých 20 dní skôr, ako začínajú európske ligy vrátane slovenskej, a v polovici februára majú na svojom konte vyše 70 odohraných zápasov, t.j. viac, ako bude mať väčšina klubov v európskych ligách v polovici marca. A napriek historicky najväčšej maródke ich neodohral len tak hocijako: 85 bodov a 29 víťazstiev by mu stačili na playoff vlani, i v tejto sezóne vo Východnej konferencii.

HC Slovan Bratislava vyšiel zo slovenskej extraligy, hral ju takmer dvadsať sezón, osemkrát ju vyhral. Stále si našu najvyššiu súťaž a všetkých jej účastníkov hlboko vážime a sme pripravení ich podporovať, či už športovo alebo posunom nášho know-how. Zhodu okolností v podobe rovnakého dátumu posledného zápasu v KHL a uzávierky transferového okna sme v priebehu niekoľkých hodín dokázali využiť na vzájomne výhodné dohody o účinkovaní našich kmeňových hráčov, z ktorých viacerí majú reálnu šancu uchádzať sa o miesto v nominácii Slovenska na MS 2017, vo viacerých kluboch Tipsport ligy.

Komunikácia o budúcom účinkovaní tzv. „béčka” Slovana v Tipsport lige je predčasná a nikto zo štatutárnych zástupcov nášho klubu ju doteraz oficiálne verejne neviedol. Vznikla z nezáväzných hokejových dialógov trénera Miloša Říhu s novinárskou obcou. Akonáhle bude otázka prípadného pôsobenia hokejového tímu, ktorý bude mať jednoznačnú afiliáciu s HC Slovan Bratislava aktuálna, prerokujeme ju korektným spôsobom na princípe vzájomnej výhodnosti a rovného s rovným s riadiacim orgánom súťaže, všetkými jej klubmi, generálnym partnerom súťaže a národným hokejovým zväzom.

V politickom marketingu - nielen na Slovensku - často platí, že ak chceš získať body pre seba a lacnú rýchlu popularitu, útoč na druhých a snaž sa odvrátiť pozornosť od svojej práce. Hokej však nie je politika a nemám vôbec dobrý pocit, ak sa do neho zaťahujú metódy a nástroje politického marketingu. Sám Richard Lintner tri sezóny pôsobil v klube KHL. Ak už na to zabudol, nemal by v žiadnom prípade spochybňovať pôsobenie jediného slovenského klubu v tejto súťaži a súťaž samotnú, keďže s ňou dôležitú časť svojej kariéry spojili aj také osobnosti slovenského hokeja, ako Miro Šatan, Ľubo Višňovský, Pavol Demitra, ale aj Jaromír Jágr, Iľja Kovaľčuk, Pavel Dacjuk, či Jonathan Cheechoo.

Zdroj: jojšport, hc slovan

Ďakujeme za vaše názory

Mohlo by vás zaujímať

TV Program

14:10 NAŠI
15:00 Geissenovci - Ťažký život milionárov VI.
16:00 Aféry
14:45 Vytunuj mi fáro
15:45 Simpsonovci XIII.
16:45 Futurama VII.
14:30 C.S.I.: Kriminálka Miami
15:30 C.S.I.: Kriminálka Las Vegas VII.
16:25 Komisár Rex XIV.
14:50 Bobove dobrodružstvá na pláži
15:00 Hovoriaca Kniha kúziel
15:25 Sam a Max
14:45 Příběh jedné jízdy
16:30 Cvokař
18:20 Tygr a sníh