Prestrelka na hokejovej scéne. Reakcia Krajčiho na Lintnera

17.02.2017 15:40 Noviny.sk Šport Hokej

Prestrelka na hokejovej scéne. Reakcia Krajčiho na Lintnera

BRATISLAVA / Najobľúbenejší športový denník priniesol svojim čitateľom článok, v ktorom si Richard Lintner neodpustil kritiku na adresu bratislavského Slovana. Ohlasy z tábora belasých nenechali na seba dlho čakať.

Reakciu generálneho manažéra HC Slovan Bratislava Maroša Krajčiho prinášame v plnom znení a bez redakčných úprav.

Na tému značky, produktu a budúcnosti HC SLOVAN Bratislava sa majú právo a plnú legitimitu vyjadrovať jeho majitelia, akcionári, zamestnanci a niekoľko stotisíc fanúšikov, z ktorých mnohí majú s klubom celoživotný vzťah.

Nerozumiem však, odkiaľ si toto právo vzal Richard Lintner, ktorý s naším klubom nikdy nemal a nemá absolútne nič spoločné, azda okrem pravidelných žiadostí o voľné alebo zľavnené VIP-kové vstupenky, aby si mohol pozrieť vypredané zápasy Slovana v KHL. Azda práve a iba preto možno ospravedlniť spôsob, akým svojimi vyjadreniami v článku na sport.sk podceňuje fanúšikov Slovana a robí z nich doslova hlupákov. Ja však dnes nemám náladu, aby som mu tieto komentáre ospravedlnil. Naopak, rád by som ho upozornil, že:

- na údajne „nezmyselných” zápasoch Slovana v KHL v čase, keď už klub nemohol reálne pomýšľať na play-off, bolo viac divákov, ako na všetkých zápasoch Tipsportligového kola tesne pred vyvrcholením základnej časti,

- súboje s tímami KHL zo 7 rôznych krajín, ktorých podľa Lintnera fanúšikovia Slovana ani poriadne nepoznajú, priniesli Slovanu a Bratislave zvýšenie priemerných návštev približne o 3 000 divákov na zápas a hodnotu vstupeniek reálne zdvojnásobili až strojnásobili oproti cene, ktorú Slovan mohol pýtať počas pôsobenia v extralige,

- KHL je dnes špičková globálna liga aj z hľadiska marketingu a priepasť v kvalite v porovnaní so slovenskou najvyššou súťažou sa - napriek Lintnerovým nepopierateľným snahám - každým rokom zväčšuje. KHL dnes nerieši čisté siete na bránkach, dresy bez reklám a mantinely bez čmúh od pukov, ale globálny predaj TV práv, prienik na nové silné sponzorské trhy a prístup partnerov klubov na ruské a ďalšie trhy na princípe B2B

- prečo by mal fanúšik Slovana vymeniť kultúrne a tolerantné prostredie arén v Petrohrade, Moskve, Jaroslavle, Ufe, Kazani, Omsku a inde, kde hráčov po každom zápase vytlieskajú, za ziapanie lúzy na akože „derby zápasoch” na slovenských zimákoch, kde aj päť rokov po odchode Slovana z extraligy je najpopulárnejším skandovaním „HC Slovan sk....ná Bratislava”?

- pri neustálom vyplakávaní o skorom konci sezóny pre Slovan sa akosi zabúda na to, že hráči Slovana odohrali v tejto sezóne prvý reálny zápas už 20. júla, prvý súťažný zápas v sezóne dobrých 20 dní skôr, ako začínajú európske ligy vrátane slovenskej, a v polovici februára majú na svojom konte vyše 70 odohraných zápasov, t.j. viac, ako bude mať väčšina klubov v európskych ligách v polovici marca. A napriek historicky najväčšej maródke ich neodohral len tak hocijako: 85 bodov a 29 víťazstiev by mu stačili na playoff vlani, i v tejto sezóne vo Východnej konferencii.

HC Slovan Bratislava vyšiel zo slovenskej extraligy, hral ju takmer dvadsať sezón, osemkrát ju vyhral. Stále si našu najvyššiu súťaž a všetkých jej účastníkov hlboko vážime a sme pripravení ich podporovať, či už športovo alebo posunom nášho know-how. Zhodu okolností v podobe rovnakého dátumu posledného zápasu v KHL a uzávierky transferového okna sme v priebehu niekoľkých hodín dokázali využiť na vzájomne výhodné dohody o účinkovaní našich kmeňových hráčov, z ktorých viacerí majú reálnu šancu uchádzať sa o miesto v nominácii Slovenska na MS 2017, vo viacerých kluboch Tipsport ligy.

Komunikácia o budúcom účinkovaní tzv. „béčka” Slovana v Tipsport lige je predčasná a nikto zo štatutárnych zástupcov nášho klubu ju doteraz oficiálne verejne neviedol. Vznikla z nezáväzných hokejových dialógov trénera Miloša Říhu s novinárskou obcou. Akonáhle bude otázka prípadného pôsobenia hokejového tímu, ktorý bude mať jednoznačnú afiliáciu s HC Slovan Bratislava aktuálna, prerokujeme ju korektným spôsobom na princípe vzájomnej výhodnosti a rovného s rovným s riadiacim orgánom súťaže, všetkými jej klubmi, generálnym partnerom súťaže a národným hokejovým zväzom.

V politickom marketingu - nielen na Slovensku - často platí, že ak chceš získať body pre seba a lacnú rýchlu popularitu, útoč na druhých a snaž sa odvrátiť pozornosť od svojej práce. Hokej však nie je politika a nemám vôbec dobrý pocit, ak sa do neho zaťahujú metódy a nástroje politického marketingu. Sám Richard Lintner tri sezóny pôsobil v klube KHL. Ak už na to zabudol, nemal by v žiadnom prípade spochybňovať pôsobenie jediného slovenského klubu v tejto súťaži a súťaž samotnú, keďže s ňou dôležitú časť svojej kariéry spojili aj také osobnosti slovenského hokeja, ako Miro Šatan, Ľubo Višňovský, Pavol Demitra, ale aj Jaromír Jágr, Iľja Kovaľčuk, Pavel Dacjuk, či Jonathan Cheechoo.

Zdieľaj článok na Facebooku

Ďakujeme za vaše názory

Mohlo by vás zaujímať

TV Program

12:55 Miliónový nadhadzovač
15:50 NOVÁ ZÁHRADA
16:55 NA CHALUPE
13:05 Hoď svišťom II.
13:55 Kamarát do dažďa
15:30 Roborex
13:25 ČERT NIKDY NESPÍ
14:35 INKOGNITO
16:00 Moja mama varí lepšie ako tvoja - ŠPECIÁL
13:40 Robošváb II.
14:05 Hovoriaca Kniha kúziel
14:30 Sherm a jeho mikróby
13:45 Muž a jeho pes
15:25 Marie
16:50 Pinocchio