Tiňkov prezradil kam budú viesť ďalšie kroky Sagana
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BERN / Tri víťazstvá Petra Sagana v 103. ročníku cyklistickej megalománie Tour de France mali byť dôvodom pre Olega Tiňkova, aby prehodnotil svoje rozhodnutie a zostal pri profesionálnej cyklistike.
Ruský majiteľ tímu Tinkoff to povedal v rozmare po prvom Saganovom triumfe v Cherbourgu v druhej etape na tohtoročnej Tour. Po treťom víťaznom dojazde Petra Sagana v pondelok vo švajčiarskom Berne z úst Tiňkova nepadlo ani slovko o pokračovaní v odvetví, ktoré mu síce prinieslo veľa radosti z víťazstiev jazdcov jeho tímu, ale málo podnikateľskej spokojnosti. Lebo ako sám tvrdí - profesionálna cestná cyklistika je pri súčasnom nastavení pravidiel neziskový produkt.
"Peter je jednoducho najlepší a znova to len potvrdil. Saganove víťazstvá v etapách vnímam ako obrovský úspech pre celý náš tím a tiež perfektný spôsob ako uzavrieť moje cyklistické rendez-vous," uviedol Tiňkov v rozhovore a k Saganovej budúcnosti poznamenal: "Peter bude dobrý v tíme Bora, bude pre nich vyhrávať. Želám mu však, aby jazdil za slovenský tím, lebo nikto nemá takých fanúšikov ako práve on. Myslím si, že Slovensko si zaslúži vlastný profesionálny tím." Tiňkov pred niekoľkými dňami naznačil v súvislosti so Saganovou budúcnosťou aj viac. Na webe Cyclingtips sa objavilo jeho vyjadrenie, že Sagan už podpísal kontrakt pre budúcu sezónu a že je to za viac peňazí, než mu platí momentálne on.
"Myslím si, že Peter už podpísal Bore či také niečo. Veľa ľudí ma kritizuje za to, že som nafúkol ceny. Jonathan Vaughters vravel, že som jeden z tých, ktorí začali cenovú vojnu. Ale v skutočnosti viem, že Peter podpísal za viac peňazí, než čo mu dávam ja. Znamená to, že v cyklistike je stále záujem o dobrých jazdcov a možnosť, aby som v nej zostal, padla," cituje Tiňkova web Cyclingtips.
Už pred začiatkom Tour de France sa objavili "zaručené správy", že Peter Sagan sa v novej sezóne upíše nemeckému tímu Bora-Argon 18. Ten sa bude po novom volať Bora-Hansgrohe a namiesto súčasnej kontinentálnej má šancu získať najvyššiu licenciu WorldTour. Ibaže manažér Ralph Denk na vstupnej tlačovke pred TdF 2016 povedal, že Sagana si pri jeho súčasnej trhovej cene 5-6 miliónov eur Nemci nemôžu dovoliť. A to aj napriek angažovaniu sponzora Hansgrohe, výrobcu armatúr pre kúpeľne a kuchyne, ktorý sa doteraz angažoval prevažne v cyklokrose. "Bolo by snom mať v družstve takého cyklistu ako je Sagan, uvidíme. Od augusta budeme hovoriť aj o menách jazdcov, ale Sagan je príliš vysoký kaliber pre nás. Máme síce seriózny rozpočet, ale nie sme sponzorovaní ruskou spoločnosťou ako Tinkoff," vyjadril sa Ralph Denk.
Cesty Petra Sagana a Olega Tiňkova sa po tejto sezóne s veľkou pravdepodobnosťou rozídu. A to aj napriek možnosti pokračovania v projekte La Datcha, o ktorom informovali viaceré médiá. Vlani vzťahy medzi Tiňkovom a Saganom neboli ideálne, aspoň podľa kritických vyjadrení ruského šéfa na adresu slovenského rýchlika a klasikára. Pred rokom sa Sagan neúspešne snažil o etapové víťazstvo na Tour de France, ale opäť získal zelený dres pre najaktívnejšieho jazdca pelotónu. Tiňkov ho verejne pochválil a definitívne sa stal jeho obľúbencom, keď v septembri v americkom Richmonde vybojoval titul majstra sveta. V aktuálnej sezóne sa Sagan vo farbách Tinkoffu stal víťazom zrejme najprestížnejšej klasiky Okolo Flámska, bral etapové víťazstvá na pretekoch Okolo Kalifornie či Okolo Švajčiarska a na Tour de France po dovŕšení víťazného hetriku mieri za ziskom piateho zeleného trička pre víťaza bodovacej súťaže. "Je to môj najlepší jazdec. Je najpopulárnejší, má charizmu aj charakter a to predsa cyklistika potrebuje. Užívam si svoj posledný rok v cyklistike a užívam si jazdca, akým je Peter Sagan. Navždy si ho zapamätám pre moje deti a celú rodinu. Spoločné fotky mi budú pripomínať krásne obdobie, keď som mohol byť jeho šéfom a sponzorovať ho," vravel Tiňkov o Saganovi pre Cyclingtips.