Chceš vyhrať cyklistické Peklo severu? Musíš stihnúť závory hore!
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
ROUBAIX / Francúzsky národný železničný prepravca SNCF podnikol právne kroky a chce prešetriť, kto je zodpovedný za to, že cyklisti prešli cez priecestie počas nedeľňajších pretekov Paríž - Roubaix len krátko pred príchodom rýchlovlaku TGV.
Podľa SNCF bolo správanie cyklistov nezodpovedné a mohla ich zachytiť vlaková súprava. Na 162. km pretekov WorldTour prešlo čelo pelotónu už cez priecestie, keď sa spustila zvuková signalizácia a závory išli nadol. Niektorí cyklisti však nerešpektovali výstražné znamenia a pokračovali v jazde, aj keď už boli závory dole. SNFC nešpecifikovala vo svojom podnete konkrétne mená a necháva na vyšetrovateľoch, aby zistili, kto je zodpovedný. Spoločnosť minie ročne 30 miliónov eur na zníženie počtu nehôd na železničných priecestiach.
Padajúce závory nerešpektoval francúzsky šampión Arnaud Démare či ďalší jazdci, Bradley Wiggins i Alexander Kristoff zostali stáť. Usporiadatelia následne neutralizovali preteky a nechali cyklistov, ktorých zdržal vlak, doraziť späť do pelotónu. "Bolo to na hrane, ale zastavil som. Mal som trocha obavy, aby sa niekomu niečo nestalo. Pozrel som sa a videl som, že vlak je ešte v bezpečnej vzdialenosti," povedal Kristoff. Podľa pravidiel za nerešpektovanie bezpečnosti mohla rozhodcovská jury diskvalifikovať všetkých, ktorí prešli cez priecestie. V roku 2006 prišli o druhé, tretie a štvrté miesto Leife Hoste, Peter van Petegem a Vladimir Gusev, keďže nerešpektovali pri stíhaní Fabiana Cancellaru signalizáciu asi 15 km pred cieľom. Tentoraz boli rozhodcovia benevolentnejší. "Pelotón bol asi desať metrov od priecestia, keď začali klesať závory. Nebolo možné bezpečne zastaviť čelo pelotónu," uvádza sa v stanovisku rozhodcov.
sita