McLaren sa odvolal
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: Paul Williams
Vo vozidlách troch monopostov, ktoré na nedeľnej VC Brazílie skončili pred Lewisom Hamiltonom, bolo možno zakázané palivo, komisári to nevedeli dokázať
O konečnom poradí dramatickej nedeľnej VC Brazílie, záverečného podujatia seriálu majstrovstiev sveta F1, a tým aj o jazdeckom titule pre Kimiho Räikkönena z Ferrari ešte nie je definitívne rozhodnuté.
Vedenie tímu McLaren-Mercedes sa totiž chopilo "slamky" v pravidlách a odvolalo sa proti verdiktu komisárov, ktorí ponechali bez trestu zistenú skutočnosť, že po pretekoch malo palivo troch monopostov nižšiu teplotu, čo signalizuje použitie nedovolenej zmesi.
Približne šesť hodín po závere veľkej ceny, na ktorej si fínsky pilot aj s prispením zaváhania dvojice konkurentov z McLarenu svojím triumfom zabezpečil premiérový primát v F1, traťoví komisári oznámili, že výsledné poradie zostane zachované aj napriek podozreniu, že tímy BMW Sauber a Williams použili zakázanú palivovú zmes, čo naznačila nižšia teplota v nádrži nameraná technickým delegátom Medzinárodnej automobilovej federácie FIA po skončení pretekov.
Článok 6.5.5 technického poriadku F1 stanovuje, že teplota paliva v čase merania nemôže byť o 10°C nižšia ako teplota vzduchu, pričom spomenuté tímy stanovený limit prekročili o 2 až 4°C. Technický nedostatok sa týkal vozidiel Nica Rosberga z Williamsu, ktorý finišoval na 4. priečke, a dvojice z BMW Sauber na 5. a 6. mieste Robert Kubica, Nick Heidfeld.
V prípade, že by všetkých diskvalifikovali, v cieli siedmy Hamilton by sa posunul na 4. pozíciu a na konte by mal o tri body viac, čo by mu stačilo na zisk titulu majstra sveta s dvojbodovým náskokom na Räikkönena. Pred nedeľňajšími pretekmi bol Räikkönen tretí so sedembodovou stratou na Hamiltona a trojbodovou na Fernanda Alonsa.
Vedenie McLarenu sa proti verdiktu komisárov odvolalo na FIA približne hodinu po jeho zverejnení. Medzinárodný odvolací súd FIA ešte musí oznámiť, či podnet od britského tímu prijme. V prípade kladnej odpovede musí stanoviť termín pojednávania.
Správa traťových komisárov z Interlagosu uvádza ako dôvod ponechania výsledkov v platnosti fakt, že sa nedá s určitosťou povedať, či teplota benzínu v nádržiach bola skutočne pod prípustnou hranicou. Teplota zmesi síce bola stanovená presne, ale rozchádzajú sa údaje o teplote vzduchu, teda porovnávacej hodnote. Meteorologická spoločnosť pracujúca pre FIA Meteo France síce uviedla 37°C, ale iné merania ukázali nižšiu teplotu.
Jeden z najdramatickejších záverov v histórii MS F1 tak zrejme ešte bude mať svoju dohru za zeleným stolom.