Jasno
17°
Bratislava
Roland
9.5.2025
F1: Sepang opäť sľubuje dramatické preteky
Zdielať na
Vladimír Ambrozek
Vladimír Ambrozek
Motorizmus

F1: Sepang opäť sľubuje dramatické preteky

F1 Sepang

Zdroj: sita - Okruh VC Malajzie

Po minulotýždňovom úvode seriálu majstrovstiev sveta pretekov formuly 1 v Melbourne pokračuje seriál majstrovstiev sveta formuly 1 rýchlym tempom a počas nasledujúceho víkendu sa uskutoční Veľká Cena Malajzie.

Na okruhu Sepangu neďaleko Kuala Lumpur sa bude o prvé víťazstvo v sezóne a obhajobu prvenstva z vlaňajška snažiť Sebastian Vettel na Red Bulle, na dobré umiestnenie a výhru z Austrálie sa bude snažiť nadviazať Jenson Button z McLarenu. Sklamanie z Victoria Parku budú chcieť odčiniť vo Ferrari, ambíciami sa netají ani tím Mercedes s Michaelom Schumacherom.

V Sepangu to bude opäť najmä boj týchto štyroch značiek. Všetky sa snažia neustále zlepšovať a zdokonaľovať svoje autá. McLaren, ktorý v Melbourne dominoval, sľubuje, že bude ešte rýchlejší. V Red Bulle sa snažia zlepšovať, ale Vettel priznáva, že v súčasnosti je konkurencia na tom lepšie. "V tejto chvíli môžu dvíhať ruky hore. Ukázali to už v Austrálii," povedal Vettel. V McLarene vládne momentálne veľká pohoda. "Máme skvelé auto, ale nemôžeme len tak sedieť. Pracujeme naplno. Sepang je rýchlejší ako Melbourne, je v ňom niekoľko tiahlych zákrut. Patrí medzi najťažšie v seriáli, ale jazdím na ňom veľmi rád. Ak nastavíme správne balans, potom môžeme byť opäť úspešní," povedal Button, ktorý vyhral v Malajzii v roku 2009.

V Austrálii zavládlo sklamanie v tíme Ferrari. Nevydarenú kvalifikáciu aspoň čiastočne napravil 5. miestom Fernando Alonso. "Vidíme, že zaostávame. Nesmieme však spanikáriť. Náš čas určite príde, do konca šampionátu je naozaj veľmi ďaleko. Budeme sa postupne zlepšovať," sľubuje Alonso.

Sepang je prvým dielom známeho architekta tratí v kolotoči F1 Hermana Tielkeho. V jej kurze sú dlhé a rýchle zákruty, no aj úzke šikany a dve dlhé rovinky. Od roku 1999 ponúkala vždy dramatické preteky, najmä vďaka rýchlo sa meniacemu počasiu. Pre tlak európskych televíznych spoločností sa posunul štart pretekov zo 14.00 h miestneho času až na 17.00 h. Podvečerný čas však pravidelne prináša búrky a prívalové dažde. Po tom, ako sa VC Malajzie v roku 2009 pre dážď nedojazdila, posunul sa štart v Sepangu o hodinu skôr, už na 16.00 h.

Meteorológovia predpovedajú nielen na nedeľu počas VC Malajzie, ale na piatkové a sobotňajšie tréningy zamračené počasie s búrkami a silnými dažďami. Napriek nepriaznivej predpovedi budú tribúny v Sepangu určite plné. Veľký vplyv na výkony automobilov a jazdcov určite bude mať predpokladaná vysoká teplota (31°C až 33°C) a vlhkosť vzduchu. Tie sa podpíšu najmä na opotrebovanie pneumatík.

Štart Veľkej ceny Malajzie je na programe v nedeľu o 10.00 h SELČ, na pilotov čaká 56 okruhov a 310,408 km.

Veľká cena Malajzie

Dejisko: Sepang (neďaleko medzinárodného letiska v Kuala Lumpure)
Dĺžka okruhu: 5543 metrov
Dĺžka pretekov: 56 okruhov (310,408 km)
Kapacita tribún: 130 000 divákov
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: Juan Pablo Montoya (Kol.) Williams BMW - 1:34,223 min (sezóna 2004)
Najrýchlejšie kolo v kvalifikácii: Michael Schumacher (Nem.) Ferrari - 1:33,074 min (2004)
Minuloročný víťaz: Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
História: Veľkú cenu Malajzie zaradili do programu MS F1 až v roku 1999 ako predposledné podujatie sezóny. Prvým víťazom sa stal Eddie Irvine na monoposte tímu Ferrari. V roku 2000 podujatie v Sepangu uzatváralo sezónu a až od roku 2001 sa tieto preteky presunuli na začiatok roka hneď po VC Austrálie
Kuriozity: V roku 2009 prívalový dážď, ktorý sa spustil po 22 kolách, prinútil organizátorov veľkú cenu po 32 kolách z celkovo 56 prerušiť a po takmer hodinovom čakaní aj predčasne ukončiť. Jazdci si tak medzi sebou rozdelili len polovičné body. Víťazom sa stal Jenson Button.

Zdielať na