Jasno
22°
Bratislava
Milica
17.8.2022
Slovenský olympijský dom v Londýne pod drobnohľadom sveta
Zdielať na
Ostatné

Slovenský olympijský dom v Londýne pod drobnohľadom sveta

Londýnska olympiáda bude jedinečnou príležitosťou prezentovať nielen Slovensko ako krajinu, ale aj jeho firmy, zhodujú sa predstavitelia Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR), ktorá chystá v britskej metropole veľkú kampaň spojenú s rôznorodými aktivitami.

Medzi magnety na kultúrnom poli by malo byť vystúpenie Lúčnice, spoločný koncert slovenskej hudobnej legendy Miroslava Žbirku spoločne s britským spevákom Ianom Andersonom, či prehliadka slovenskej módnej tvorby inšpirovanej tradičnými prvkami.

Tajomstvo očakávaného úspechu tkvie predovšetkým v lokalite Slovenského reprezentačného domu, v ktorom sa bude väčšina aktivít SACR odohrávať. Sídlo podnikateľského združenia Institute of Directors v úplnom srdci Londýna bude aj podľa atašé slovenskej výpravy na Hrách XXX. olympiády Jana Telenského tá najlepšia adresa v dejisku OH. Práve Telenský pomohol ako prominentný člen združenia sprostredkovať prenájom priestorov, ktoré doposiaľ ešte nikdy neboli prenajaté. "A ani už asi nikdy nebudú," tvrdil Telenský a pokračoval: "Podarilo sa nám získať aj záhradu, s čím sa nemôže pochváliť žiadny iný národný olympijský výbor. Ešte aj Erosova socha na fontáne na neďalekom námestí Picadilly Circus mieri šípom na inštitút a teda Slovenský dom a preto verím, že tam budú tie správne podmienky na zakladanie vzťahov nielen na športovom, ale aj hospodárskom poli. Pokúsime sa to využiť na to, aby sa Slovensko dobre prezentovalo a získalo investorov a ďalšie peniaze."

Lokalitu ako základný kameň stratégie vyzdvihol aj generálny riaditeľ SACR Peter Belinský, ktorý zdôraznil aj ďalšiu pridanú hodnotu: "Bude sa tam pod záštitou hostiteľskej krajiny - britskej vlády konať najväčšia hospodárska konferencia roka za účasti najvýznamnejších biznismanov a keďže to bude v našom dome, kde budeme sídliť, nemôže nás to obísť. Prídu tam relevantné médiá z celého sveta," tešil sa Belinský a pokračoval: "Počas olympijských hier bude prezentovaná slovenská gastronómia, slovenské vinárstvo, či krajina vo forme fotografií. Chystáme módnu prehliadku, ktorá by mala priniesť kombináciu moderného oblečenia na tradičných motívoch. Aktivít bude viacej, no veľa podnetov očakávame od našich partnerov vystavovateľov a po zostavení novej vlády očakávame nové impulzy aj z jednotlivých rezortov."

Jeho zástupca František Stano si aj preto myslí, že budovanie značky Slovenska dostane jedinečnú možnosť, ktorú si nemožno dovoliť premrhať. "Po prvý raz v histórii sa pristúpilo ku koordinovanej prezentácii Slovenska počas veľkého svetového podujatia. Reklamná kampaň určite nebude patriť medzi najväčšie spomedzi všetkých krajín, ale bude rozhodne viditeľná. Sústredíme sa najmä na to, že lokalita, kde bude Slovenský dom, bude nesmierne prestížna a väčší efekt bude zo samotnej lokality ako z vonkajšej reklamy. To, že do nášho domu prídu najväčší svetoví lídri z ekonomiky a politiky, považujeme za omnoho väčší efekt pre budovanie značky Slovenska ako to, či budeme mať polepených o sto autobusov viac ako iná krajina."