Pôsobivé auto v kórejskych uliciach
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Keď bankár Lee Sung-mok sa prevezie na svojom lacnom, na prvý pohľad pôsobivom aute cez ulice soulskej finančnej štvrte, hlavy chodcov sa dvíhajú, ľudia ukazujú prstami a vykrikujú: "To je Pony." <b>Pozrite si VIDEO</b>
Keď sa bankár Lee Sung-mok prevezie na svojom lacnom, na prvý pohľad pôsobivom aute cez ulice soulskej finančnej štvrte, hlavy chodcov sa dvíhajú, ľudia ukazujú prstami a vykrikujú: "To je Pony."
Automobil Hyundai Pony je doslova nabitý nostalgiou Juhokórejčanov, ktorí si ešte pamätajú ako kraľoval domácemu predaju v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch minulého storočia. Pony sa vtedy stalo vôbec prvým autom, ktoré bolo možné vyvážať na export.
Pony je však už v súčasnosti iba zriedkavou raritou. Auto zmizlo z miestnych ulíc a nahradili ho oveľa lepšie, modernejšie modely.
Pony je pre jeho vlastníkov a iných, ktorí zakúsili jeho príťažlivý jas, symbolom slávnych čias, keď krajina prekonala ekonomickú recesiu a devastáciu z Kórejskej vojny ( 1950-1953 ) a začala produkovať celosvetovo úspešné produkty a aj príslušníci stredných vrstiev už zarobili toľko, aby si mohli dovoliť kúpiť automobil.
"Pony je veľmi staré auto, a tak vyvoláva nostalgické spomienky. Ľudia sú prekvapení, že tento automobil ešte stále existuje. Ktokoľvek vidí moje Pony pýta sa ma, ako som sa k takejto rarite dostal a či ešte stále sa dá na ňom jazdiť," povedal dvadsaťsedemročný Lee, ktorý je od svojho červeného veterána starší iba o tri roky.
Lee získal svojho miláčika úplne zadarmo od občianskej skupiny, ktorá nabáda spotrebiteľov aby svoje autá používali viac ako desať rokov.
Model Pony, ktorý Hyundai prestal vyrábať v roku 1989, bol nahradený Excelom. Pony kedysi doma patril medzi najobľúbenejšie autá, až tri z piatich vyrobených automobilov bol práve tento model.