Renault suspendoval inžiniera pre špionáž
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Tím formuly 1 Renault suspendoval svojho inžiniera, ktorý získaval od konkurenčnej stajne McLaren tajné technické údaje
Tím formuly 1 Renault suspendoval svojho inžiniera, ktorý získaval od konkurenčnej stajne McLaren tajné technické údaje.
Phil Mackereth, ktorý do Renaultu prišiel v septembri 2006, získal z McLarenu technické náčrty a dáta, ktoré následne zaradili do databázy tímu Flavia Briatoreho.
Dôkazy, ktoré získala Medzinárodná automobilová federácia (FIA), hovoria o tom, že Renault disponoval informáciami, ktoré dokazujú, že viacerí predstavitelia tímu Flavia Briatoreho vedeli o olejovom chladiacom systéme, hydraulickom kontrolnom systéme a ďalších komponentoch, ktoré tím McLaren používal v rokoch 2006 a 2007.
"Tieto informácie sa do systému dostali na priamy príkaz pána Mackeretha, udialo sa to bez toho, aby o tom vedel niekto iný na riadiacej pozícii. Naše doterajšie vyšetrovanie ukázalo, že pán Mackereth s údajmi oboznámil niektorých našich inžinierov krátko po svojom príchode do Renaultu," uviedli vo svojom piatkovom vyhlásení zástupcovia stajne Renault. Mackeretha vraj suspendovali 6. septembra, a to napriek tomu, že ani jednu z predmetných informácií neskôr pri vývoji nového monopostu nepoužili.
V uplynulej sezóne otriasol seriálom škandál iného popredného tímu - McLaren, ktorý nelegálne získaval informácie od stajne Ferrari. FIA udelila McLarenu rekordnú pokutu vo výške 100 miliónov dolárov a taktiež mu odobrala všetky body v Pohári konštruktérov.
FIA začala vyšetrovanie na základe prepisov telefonických hovorov a e-mailovej korešpondencie medzi testovacím jazdcom McLarenu Pedrom de la Rosom a šéfdizajnérom McLarenu Mikeom Coughlanom a tiež De la Rosom a jazdcom Renaultu Fernandom Alonsom.
Renault obsadil v MS 2007 v Pohári konštruktérov tretiu priečku zo ziskom 51 bodov, na prvé Ferrari však strácal až 153 bodov. Jeho najlepší pilot Heikki Kovalainen sa v celkovom poradí medzi jazdcami umiestnil na siedmom mieste s 30 bodmi, jeho tímový spolujazdec Giancarlo Fisichella ich mal na konte 21.