Znak bližšie k srdcu. Reprezentanti pocítia domovinu
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Slovenský futbalový zväz (SFZ) spolu s predstaviteľmi jedného z najvýznamnejších svetových výrobcov športovej obuvi a oblečenia predstavili v pondelok nové dresy A-tímu SR s moderným dizajnom.
Zverenci hlavného trénera Jána Kozáka v nich budú hrať na ME 2016 vo Francúzsku, kam slovenská futbalová reprezentácia postúpila prvýkrát v histórii. Nové dresy v tradičných bielo-modrých farbách pred novinármi prezentovali kapitán A-tímu SR Marek Hamšík a jeho spoluhráč z národného tímu Vladimír Weiss. Kapitán Slovenska Marek Hamšík, ktorý si zvykol hrať v obtiahnutých dresoch, pochválil, že nové reprezentačné tričko má pri krku kontrastný modrý lem, ktorý je vykrojený do tvaru malého golierika.
"Tieto obtiahnuté dresy, v ktorých sme doteraz hrali, som si obľúbil. Páčia sa mi. Dúfam, že sa mi dobre bude hrať aj v tejto novej kolekcii, ktorá je dizajnovo naozaj vydarená. Viem, že Puma sa snaží vyrobiť pre hráčov také dresy, ktoré im spríjemnia chvíle na ihrisku. My sa v nich prvýkrát predstavíme v piatok 13. novembra v Trnave v zápase so Švajčiarskom. V Trnave predstavíme nové dresy na novom štadióne. Dúfam, že nás na tento zápas príde povzbudiť čo najviac divákov, aby sme aj tento duel úspešne zvládli," povedal Marek Hamšík na prezentácii nových reprezentačných dresov, v ktorých "kozákovci" budú hrať aj kvalifikáciu o postup na MS 2018 v Rusku.
"V živote som odohral množstvo súbojov na mnohých krásnych štadiónoch, ale či som niekedy hral medzištátne stretnutie na štadióne, ktorý je v prevádzke iba tri mesiace, na to si už nepamätám. Nespomínam si. Počas minulého zrazu reprezentácie som si bol Trnavu pozrieť. Som rád, že máme na Slovensku taký pekný štadión, my hráči sa už nemôžeme dočkať tej chvíle, keď naň vybehneme," reagoval Marek Hamšík na otázku agentúry SITA.
"Hoci nepatrím k ľuďom, ktorí by prehnane pestovali nejaký hraný pátos, som rád, že na nových dresoch sme bližšie k srdcu posunuli štátny znak. Aby si hráči aj takto uvedomili, že na ihrisku, na šampionáte reprezentujú svoju domovinu," upozornil na jednu zo zmien na nových dresoch výkonný riaditeľ SFZ Marketing Jaroslav Šišolák, ktorý radami a nápadmi pomáhal pri tvorbe nových dresov. Podľa jeho predstáv je aj umiestnenie oficiálneho loga SFZ a loga výrobcu kolekcie.
Poznávacím znakom je tiež široký modrý pás na ramenách reprezentačného trička a na boku reprezentačných trenírok. "Je to trochu retro návrat do prelomu 70. a 80. rokov, ale tento prvok je pre naše výrobky charakteristický," pripomenul zástupca firmy a platinového partnera SFZ Jan Štajner, ktorý aj pondelkovú verejnú prezentáciu využil na to, aby slovenským futbalistom v mene tejto svetovej značky oficiálne zablahoželal v postupu na budúcoročný európsky šampionát vo Francúzsku.
"Po vašom účinkovaní na MS 2010 v JAR je toto druhý najväčší úspech slovenského futbalu. Sme radi, že na budúcoročnom šampionáte nebudú slovenskí futbalisti chýbať. My pre nich pripravíme dve kolekcie dresov. Dnes sme verejnosti predstavili oblečenie na domáce zápasy, v ktorých podľa predpisov prevláda biela farba, v marci budúceho roka budeme prezentovať dresy pre stretnutia na súperových ihriskách, na ktorých budú slovenské národné farby predstavené v odvážnejšom a modernejšom štýle," uviedol predstaviteľ firmy Puma Jan Štajner. V dresoch s touto novou modernou technológiou v súčasnosti už hrajú futbalisti Arsenalu Londýn, Borussie Dortmund a talianskej reprezentácie.