Slovenský folklór - problémy so vstupenkami, nakoniec vypredané za 3 hodiny!
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Štadióny? Maskot? Vstupenky? Všade problém...
Aktualizované : 17:30h
Prvá vstupenka na šampionát sa predala cez internet o 11:22 h. Prirodzene najväčší záujem bol o balíčky na základnú A-skupinu, v ktorej odohrajú svoje prvé tri zápasy turnaja aj slovenskí reprezentanti. Po úvodnej vlne predaja sú balíčky na túto vetvu predbežne nedostupné. Fanúšikovia však nemusia zúfať, stále majú šancu získať vstupenky na zápasy domáceho tímu. Po uplynutí sedemdňovej rezervačnej lehoty sa neuhradené kusy vrátia do systému a budú opätovne k dispozícii pre záujemcov. Fanúšikovia by mali pravidelne kontrolovať šampionátovú stránku http://2011.iihfworlds.com, prípadne stránku výhradného predajcu www.ticketportal.sk, do predaja budú navyše postupne uvoľňované ďalšie vstupenky.
Ďalšou možnosťou, ako si naživo zaistiť sledovanie zápasov slovenskej reprezentácie, je balíček dvanástich vstupeniek na osemfinále, resp. skupinu o udržanie. Aj v rámci nej majú fanúšikovia garantované tri zápasy Slovenska bez toho, že by boli známi ich súperi a turnajový osud.
Organizačný výbor Majstrovstiev sveta 2011 IIHF upozorňuje fanúšikov, že ceny vstupeniek na šampionát sú uvádzané bez manipulačného poplatku, ktorý si, ako je bežné, do výšky troch percent môže účtovať výhradný predajca vstupeniek, spoločnosť Ticketportal.
Aktualizované : 15:30h
Pondelňajšie spustenie predaja vstupeniek na hokejové majstrovstvá sveta 2011 v Bratislave a Košiciach sprevádzali kontroverzné situácie. A následné reakcie zo strany fanúšikov, plné rozpakov, sklamania, až hnevu.
Najprv nastali problémy dopoludnia v Bratislave. Predaj v jednej z bratislavských pobočiek spoločnosti Ticketportal odštartoval s niekoľkominútovým oneskorením, no záujemcov rozhorčil najmä fakt, že za vstupenky museli nakoniec zaplatiť viac, ako boli avizované ceny. Rozdiel spôsobil servisný poplatok siete Ticketportal vo výške troch percent zo sumy vstupenky. Tieto poplatky sa v bežnej praxi už zahrnuté v sume vstupenky tak, aby záujemca zaplatil na mieste vopred známu sumu. V tomto prípade je to však opačne: "Ide o servisný poplatok 3 percentá siete Ticketportal, ktorý si oni vždy účtujú pri každej vstupenke, pri každom predaji. My sme dali cenu vstupenky reálne, ktorá išla od nás a navyše servisný poplatok Ticketportalu," povedal riaditeľka pre komunikáciu MS 2011 IIHF Michaela Grendelová.
O servisnom poplatku informujú stránky Ticketportalu aj všetky informačné letáky. V prospektoch od organizátorov sa však takáto informácia neobjavila. "Jediný problém je, že na tých letákoch, ktoré sme tlačili my, tam to nie je uvedené. My sme uvádzali cenu vstupeniek z našej strany," dodala Grendelová. "Bolo by to normálne, keby na všetkých materiáloch bola jednotná cena. Napríklad stojí to 222, tak zaplatím 222 eur. To by bolo normálne. A nie keď potom prídem ku kase a povedia 222 plus poplatok. Je to smiešne. Čo sa tohto týka, som nespokojný," komentoval situáciu jeden z fanúšikov.
Generálny riaditeľ MS 2011 IIHF Igor Nemeček po prvých problémoch priznal, že informácia o cene sa mala objaviť aj v materiáloch organizátorov: "V materiáloch, ktoré sme zverejnili, mala byť uvedená aj táto druhá časť Ticketportalu. Ale my sme predpokladali, že toto bude zverejňovať práve Ticketportal, ktorý je náš exkluzívny partner."
Spustenie predaja vstupeniek prinieslo následne aj technické problémy v Košiciach. Ticketportal začal s procesom v jednej z tamojších pobočiek až niekedy po 12.30 h, čo vyvolalo u fanúšikov nervozitu a sklamanie. V pobočke stál dlhý rad nespokojných ľudí a predajcovia sa snažili korigovať celý priebeh i systém predaja, pričom oficiálne stanovisko nedostali: "Dostali sme len všeobecnú informáciu, že išlo o systémovú údržbu," povedala vedúca predajne, ktoré nechcela byť menovaná.
Fanúšikov sa problémy dotkli aj v inom rozmere, pretože niektorí z nich sa museli presúvať z jednej pobočky na druhú. "Rezervácie prebehli v poriadku, problémy sa vyskytli iba v tom, že sme sa museli presunúť z jednej pobočky do druhej, keďže v tej prvej nám neboli schopní vytlačiť vstupenky pre údajné technické problémy," posťažoval sa jeden z fanúšikov. Tí sa ale na zápasy MS tešia a snažia sa získať vstupenky čo najskôr: "Zakúpili sme si lístky hneď v prvý deň predaja na všetky zápasy Slovenska v základnej A-skupine v Bratislave a samozrejme na celú play off. Plánujeme si pozrieť aj zápasy v košickej Steel aréne, avšak musíme počkať na predaj individuálnych vstupeniek."