V Montreale hitom tričko s nápisom "Zomri, Chára, zomri"
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: TASR
Chára to nemá ľahké
Obchod v kanadskej metropole s kúskami oblečenia, kde tvorí hlavný motív hokejová tematika, si všimol komentátor týždenníka The Hockey News Ryan Kennedy. Pri potulkách natrafil v centre Montrealu na butik, v ktorom sa v hojnom počte vyskytovali takéto tričká. Okrem "Anticháru" bol medzi populárnymi kúskami aj taký s vetou "S jedným Kosticynom dobre, ale najlepšie s dvoma", či ďalší s popisom "Laraque Obama".
Obchod s módnym sortimentom sa len zriedkakedy spája s hokejom, reťazec Off The Hook sa však rozhodol zaradiť do ponuky aj ošatenie inšpirované jedným z najtvrdších športov na svete. Podľa módnej dizajnérky a autorky nápadu vznikla línia na základe motivácie samotných majiteľov. "Chceli sme len vyrobiť veci, v ktorých môžeme s kamarátmi ísť na zápasy Habs," priznala Kelly St. Pierreová, jedna z popredných predstaviteliek módneho priemyslu v Kanade a vášnivý fanúšik Montrealu Canadiens v jednej osobe. V jej prielomovom sortimente je najpredávanejším artiklom práve Chárov dres, ale vraj "zlý muž" Bostonu Milan Lucic by si zasluhoval hanobiace tričko oveľa viac. "To bude náš nasledujúci model... Lucica nenávidíme oveľa viac ako Cháru. Vyhýbame sa však ostrým slovám na odevoch."
Budúci ročník ponúka šancu na odbyt ešte viac. Očierňujúce šatstvo by sa mohlo rozšíriť o mená, ktoré sú vryté v mysliach priaznivcov a ktoré zradili zmenou zamestnávateľa klub s rekordným počtom víťazstiev v Stanleyho pohári. Habs opustil Alex Kovaľov, ktorý pokračuje v Ottawe, kým obranca Mike Komisarek sa upísal arcirivalovi z Toronta. "Kovaľova asi nevybučíme, aj keď to robíme trebárs s Danielom Briereom, pretože pred troma rokmi nechcel prísť k nám. Ottawa, to nie je až tak zlé, ale prestúpiť do Toronta? To sa skrátka nerobí, Komisarek dopadne pri návrate do Bell Centre oveľa horšie ako Kovaľov," analyzovala St. Pierreová.
Minimálne počas jednej dekády však môže znamenať istý zisk "kostým", v ktorom by sa fanúšikovia Montrealu mohli promenádovať pred sokmi. Uvedenie trička s nápisom "Aj tak máme viac Stanleyho pohárov ako vy" môže v Montreale znamenať len univerzálny komerčný úspech, keďže 24 historických titulov tak rýchlo nijaký klub neprekoná.